Haha jag bara dog lite!

Källa http://truthtobetold.blogg.se/2011/january/onodig-forskning.html

"Jag har läst att man, genom forskning, har hittat en gen som gör att man är otrogen. Var fjärde person är född att vara otrogen och dessa personer upplever som ett rus - liknande det man får av alkohol och spel. Har man genen fördubblas risken och man "känner ett behov av att vara otrogen".

What?! Jag blir upprörd på många plan. Bland annat över att det faktiskt bedrivs forskning på en sådan sak, finns det inte viktigare saker att forska i, som botemedel för Aids eller så?

Och hur många kommer inte att använda det som ursäkt? "Nä men du vet.. jag har den här genen DRD4, så alltså... jag är född att vara otrogen.. jag ville inte, men min kropp liksom bara...". Vad gör den här genen egentligen? För det är väl samma med alkoholism, att vissa har vissa gener som gör att man lättare trillar dit? Och det händer väl bara om man väl kommer i kontakt med det först? Jag blir ju inte alkis om jag inte dricker alkohol.

Är det inte samma sak med den andra genen, otrohetsgenen? Om man inte är otrogen från början så triggas väl inte genen igång? Jag fattar inte riktigt. Och det spelar väl förövrigt ingen roll om man har genen eller ej, är man otrogen så är man otrogen. Vare sig man har genen eller ej så är det ju fel. Genen tar ju inte bort vad som är rätt och fel, och är man otrogen för att man känner ett stort behov av det så har man ju ingen viljestyrka what so ever..

Lite diciplin får man väl ändå ha."




Kommentarer
Postat av: mamsegullet

Du är bara bäst:=))

KRAM

2011-01-20 @ 21:57:59

Lämna din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

What do you need to say?:

Trackback
RSS 2.0