Det var det där med diskution, Sd?

Jag satt och tänkte på en sak innan.
Har fått så otroligt mycket skit för att jag kommer rösta på Sverigedemokraterna och att jag stödjer liknande.
Men igentligen, var ligger felet?
Denna diskutionen är så oerhört känslig och som svensk har du inte rätt att säga något om någon annan ras utan att kallas rasist medans vi ska ta till oss alla andras lands seder och regler och gudar och jag vet inte allt.
Nu får man inte ens sjunga svenska nationalsången i skolorna, liksom wtf?

Enligt mig är och kommer Sverige snart bli överbefolkat och standarden går ner.
Jag menar om folket hade försökt reda ut krigen i landen istället hade vi sluppit alla flyktingar.
och missförstå mig inte:
Jag har absolut ingenting emot utlänningar som kommer hit, går i skolan, sköter sig och skaffar jobb.
Jag har själv vänner med utländst ursprung.

Men, titta på t ex rosengård?
Det är ju ett väldigt bra exempel på att om man sätter alla på samma plats, blir stället precis som i deras eget land.
Krig helt enkelt.
Det hade varit mycket bättre att skicka hem alla som inte etablerat sig och rensa alla fängelsen.
För let's face it.
Fängelserna har bättre mat än skolorna, man har tillgång till dator, motion och tvspel och dessutom slipper man skatt.

Det som skrämmer mig allra mest är att om några år, VAR kommer Sverige stå då?
Det kommer inte finnas många svenskar kvar och landet kommer vara alldels för överbefolkat.
Kommer Sverige tillslut bli som Irak, Iran och liknande?
Vi kan inte ens ta hand om våra egna, det finns uteliggare, arbetslösa och alkisar på byn.

Ja jag kommer som vanligt få skit för att jag skrivit detta men vi svenskar får itne ens tycka vad vi vill utan att vara rasistiska eller liknande?
Om "blattar" får kalla oss svennar och rasisiter borde vi kunna få uttrycka oss?

För yttrandefriheten kan ta sig i röven, det finns ingen sån, vad regering och annat än säger!





Kommentarer
Postat av: http://mmajda.blogg.se

SV: Hhah, ingen fara, =) Nej, inget speciellt. KRAM

2010-05-15 @ 19:49:12
URL: http://mmajda.blogg.se/
Postat av: Chang Frick

Hej!



Kul att du vill rösta på oss i valet! :)



Tänk bara på att diskussion stavas med två "s" och inte "diskution". Ser lite konstigt ut när man läser det :p



Glöm inte att vi behöver folk som vill hjälpa till i valrörelsen, det går bra att anmäla sitt intresse på SDUs hemsida www.sdu.nu!



Mvh Chang Frick

2010-05-15 @ 20:38:43
URL: http://changfrick.blogspot.com
Postat av: Ylva

Du ska inte få skit för att du står för vad du tycker :)

Men jag tänker såhär: Det behövs bättre invandrarpolitik, inte utfrysning och totalförbud. Vi måste ju var humanistiska, alla är vi människor och alla har vi rätt till trygghet. Såklart de måste följa villkor och lära sig vårt land så snabbt som möjligt. Och det är vi svenskar som är så dumma att placera dem på samma ställe. Bättre invadrarpolitik helt enkelt bara :) Alla partier har invandrarpolitik så det finns inte bara sverigedemokraterna som alternativ.

2010-05-15 @ 21:41:05
URL: http://changeyourstyle.blogg.se/
Postat av: Berglund

Jag håller med Ylva till 100%! :) Och det är klart att du får ha din åsikt! :)



Och för att påpeka, "Kommer Sverige tillslut bli som Irak, Iran och liknande?".



När det gäller invandringen så tar Sverige emot ca 100 000invandrare, ca 20% av dessa är svenskar som flyttar tillbaka till Sverige ifrån Norge och andra närliggande länder. Sen rör det sig om ca 20 000 personer som lämnar Sverige som icke har medborgarskap. Så plus/minus tar vi in runt 60 000 invandrare. Många av dem kommer ifrån Polen, Tyskland, Danmark, Finland, Storbritannien och andra närliggande europeiska länder. 2009 tog vi in ca 1500 personer ifrån Afghanistan, ett krigsdrabbat land nere i mellanöstern och vi tog endast in ca 9500 irakier.



Nu blev det mycket siffror, men det jag ville skulle tydligt framgå är att vi icke tar in så jättemånga som tex. SD försöker få oss att tro. För många av de som kommer ifrån Europeiska länder har jobb eller liknande och är ingen större "börda" för Sverige.



"Jag menar om folket hade försökt reda ut krigen i landen istället hade vi sluppit alla flyktingar.."



Ärligt talat så är det nog icke så lätt att reda ut krig och elände i en diktatur utan att andra ska lägga sig i och folk bli skjutna hit och dit. Och vem vill ha sin familj i ett land där varje dag är en kamp för livet? Men då borde vi icke unna dessa 9500iraker trygghet när Sverige som är ett sådant bra land med välstånd och god utveckling, eller?



Men jag kan hålla med dig om att vi behöver ändring på våran invandringspolitik. Jag tror icke heller lösningen är att skjutsa ut en massa invandrare i en betongdjungel. De måste få det lättare att komma in i samhället och samhälls- och språktester vore nog också några tänkbara idéer.

2010-05-15 @ 23:13:31
URL: http://jesusserdig.blogg.se/
Postat av: Andréa

Sv: Tack :)

Du med!

2010-05-15 @ 23:58:47
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Monkey

i slutändan kommer ju att alla beblanda sig med varandra. jag tror inte det finns många "svenskar" kvar. det är väl inte fel det heller? Titta på usc tex.. det är ett mångkulturellt land och jag tror att alla länder kommer bli så tillslut. Jag menar herregud det spelar ju ingen roll om den man får barn med inte är från samma land som en själv. Det är därför det inte spelar någon roll. Vi kommer alla beblanda oss i framtiden. Lev o va glad

2010-05-16 @ 00:01:47
URL: http://www.monkeypig.se
Postat av: Sandra

Inte bra än, har en blödning så det tar några veckor.



Igår var det paaaarty för hela slanten!!



Vad händer idag då?

Kram

2010-05-16 @ 09:33:02
URL: http://thisissandra.blogg.se/
Postat av: matilda haglund

allt bra?:*

2010-05-16 @ 10:23:09
URL: http://matildakorjoula.blogg.se/
Postat av: Terika !

sv: Tack! :)

Hon är holländskt Halvblod, har lite olika raser i sig men lite fullblod blandannat. Rider du? ;)

2010-05-16 @ 12:07:55
URL: http://terika.blogg.se/

Lämna din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

What do you need to say?:

Trackback
RSS 2.0