Helgens ridpass!

AA får ju skriva så;)
Anyhow i fredags så red jag och Sabine en sväng, jag red Hzarka och provade Sabines bomlösa sadel, snacka om att man kommer nära inpå hästen men det krävs endel balans för att klara av o rida i den.
Skrittade, travade och galopperade lite, sjukt mysigt!

Lördagens ridpass spenderades med Moa, jag red Hzarka i hennes dressyrsadel.
Vi skrittade ut en runda och sedan red en liten stund på rundvolten, Hzarka var lite stel och det tog en stund innan hon kom igång.
Galopperade över ängen, sjuuukt mysigt alltså!

Idag har jag då ridit ett hårt dressyrpass.
Inspirationen kom från gårdagens kürtittande, shiet vad jag hade velat ha en sån häst.
Men då får man bli miljonär!
Red iaf mycket flyttningar, gjorde galoppombyten och lite piaff, sjukt svårt att plocka fram alla kunskaper som legat gömda i typ 4 år så blev lite hafsigt.
Fick rida på sporrar, annars är det i princip omöjligt att göra piaff eller byten snyggt utan att kasta med benen.
Måste ta och skaffa mig en riktig dressyrhäst i framtiden.
Så ja nu ska jag inhandla mig ett par sporrar och börja öva med Laban.
Dressyren here we come!
(Laban skulle bara vart tio år yngre och 20cm högre)

Men drömma kan man, min tid kommer nog;)

xoxo


Jag kanske är nästa Jan Brink?
(bild från google)

Kommentarer

Lämna din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

What do you need to say?:

Trackback
RSS 2.0