Gårdagens ridpass - Laban

Red med sporrar denna gången vilket gjorde fantastiskt mycket.
Efter att ha värmt upp tränade jag mycket ökningar och samlingar i trav samt skänkelvikning ena långsidan och öppna och sluta på andra långsidan.
Han kändes otroligt stel i sidorna, tror jag måste öva mer sådant med honom.
Arbetade mycket i galopp ochså med supersamlad galopp till ökad till samlad till ökad, ja ni fattar principen!;)
Övade ochså på förvrängd galopp och lite byten.
Slängde ochså upp ett litet kryss och galopperade ett par varv över det i fältsits, sjukt bra träning för mig!
Märkte att han gärna vill lägga sig ner i galoppen och inte riktigt trampa under sig så han behöver verkligen muskler!
Efter ridpasset var både han och jag helt genomsvettiga så jag hoppade av och ledde han en liten runda vilket han nog uppskattade.
Anyhow, mer sånna här övningar;)


Kommentarer

Lämna din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

What do you need to say?:

Trackback
RSS 2.0