sanningen kommer fram

Hade du frågat mig för ett år sedan om vad jag tyckte om kärlek, familj och bröllop hade jag förmodligen skrattat dig rätt upp i ansiktet och sagt att du behövde skickas till psyket eller något liknande.
Jag var den som inte trodde på något sånt över huvudtaget, någon som gärna hellre tyckte att glaset var halvtomt.
Idag då?
Jag vill ha allt det där, de tre v en villa, volvo, vovve
Jag vill ha ett underbart bröllop, gå in till marschmusiken i en vit underbart vacker klänning, alla ögon på mig.
Min far ska lämna över mig stolt, min mor ska sitta med tårar i ögonen.
Jag vill höra prästen säga
"jag förklarar er härmed man och hustru"
Jag vill kunna titta på ringen varje dag med en bubblande lycka i hela magen med tanken

Det är vi
Vi hör ihop


Jag vill få egna barn, klappa magen och känna livet som växer i magen.

Jag vill ut och gå med en barnvagn, åka till disneyland, gråta av frustration att tiden inte räcker till någonstans.
Sova förlite, vakna av gråtande barn.
Sitta i soffan med ett litet liv i famnen och gråta av lycka.
Köpa hus
Sitta gammal på träverandan och se barnbarnen springa runt på gräsmattan.

Blir nästan tårögd över mina egna ord.


Vet, jag är så förveten ;)






Kommentarer
Postat av: johanna

Fan va kul att läsa!!! Du som hatade barn och absolut inte skulle ha några? ;)

2011-09-27 @ 16:16:26
Postat av: Simone

Whaaat? :O känner mig lite chockad. Håller med ovanstående kommentar helt och hållet. Längtar till jag får träffa miniekevalden ;)

2011-09-29 @ 23:00:38

Lämna din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

What do you need to say?:

Trackback
RSS 2.0