Fin hy + smink = sant? Del 2 Bas

Då kör vi på fortsättningen från
http://ekevald.blogg.se/2010/december/fin-hy-smink-sant-del-1-rengoring.html#comment

Steg 1


Primern
ett måste i allas sminkväskor!
Tror inte folk inser hur viktigt en bra bas är för att sminket ska sitta.
En primer gör att sminket håller bättre och inte "glider" iväg,
Det förhindrar ochså att hyn blir smutsig och jämnar även ut orenheter.
Om man lägger den på ögonlocken gör den att ögonskuggan inte flyttar på sig och ger även en intensivare färg.
Min favoritprimer är den från Lumene ni ser här ovan, varmt rekommenderad!


Steg 2



Foundation
Det finns flertalet som bara använder concealer och sedan lägger på puder, ett big nono för huden!
Detta täpper till porerna och bildar pormaskar och övriga skavanker.
En foundation jämnar ut ansiktsfärgen och ger även en fin lyster.
Alla människor har olika ansiktstyper, vissa har fet hy, vissa har torr hy och vissa har blandhy.
Det gäller att hitta det smink som passar en och man trivs i.
Fråga i affären om vilken typ av ansikte du har.
De brukar vara kunniga och om inget annat så gå till en hudterapeut.
Min favoritfoundation är L'oreals true match, den är väldigt tunn men ger en bra täckning.


Steg3




Concealer
Superbra för extra täckning på skavanker och under mörka ögon.
Jag har två favorit concealers, de ni ser här ovan.
Make up stores är en lyxfavorit medans viva la divas är en budgetfavorit.
De med tre färger i fungerar väldigt enkelt.
Det gula neutraliserar rött (ex finnar och liknande)
Det röda neutraliserar blått (ex under ögonen)
och det bruna jämnar ut ojämnheter.
En concealer gör mer skillnad än du tror.


Steg 4



Puder
Sista steget är då pudret.
Det sätter allt på plats och ger en fin och matt finish, man slipper glansiga ytor och pudret kan bättras på under dagen vid behov.
Mitt favoritpuder är true match från L'oreal.


Nu tror jag att jag har fått med allting.
Jag själv är otroligt noga med min bas och mitt smink.
Följer du dessa steg och även inkluderar bra rengörning av huden samt lite peeling och ansiktsmasker kommer huden hålla sig i toppskick.


Tips
  • Kom ihåg, rengöring är A och O, det hindrar att bakterier infekterar huden
  • Återfukta ordentligt, investera i en bra kräm just för DIN hudtyp
  • Håll borstar och svampar rena och tvätta dem ofta
  • Har du extremt torr hud eller känner dig ofräsch under dagen så investera i en bra återfuktningsspray

Vid frågor så mejla [email protected]

Kommentarer

Lämna din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

What do you need to say?:

Trackback
RSS 2.0