Ta vara på eran tid i skolan

En tanke..
Från det att jag gick i ettan till dess att jag gick i sexan på jämshögs skola så hade jag mina två allra bästa vänner.
Annie och Linda.
fy tusan vad kul vi hade!
Alla tidiga morgonar i stallet, alla dampkvällar, mina o lindas bingolottodagar innan julafton och våra filmkvällar.
Fyy vad jag saknar det!

När vi alla började sjuan gick de i en annan klass när jag kom in i musikklass.
Jag är fortfarande än idag övertygad att jag kom in tack vare deras fina uppsjungningsstund för mig;)
Anyhow, vi umgicks endel men det blev mindre och mindre.
Vi skaffade första pojkvänner, jag började umgås med Emma, Anna och Kajsa och mina muppdagar inleddes;)
När halva tiden på högavång hade gått blev vi ett himla gäng.
Kajsa, Jojjo, Julia, Marie, Elin och Flutura.
Vi var sju tjejer som ständigt umgicks och hade sjukt kul.
Kommer aldrig glömma första kvällen på Maries rum, svinvarmt, tjockandes massa kladdkaka o godis och Jag Har Aldrig.
Mot slutet blev hela klassen riktigt sammansvetsad i samband med musikalen och det slutade alldeles förtidigt.

Gymnasiet började.
Jag gick som vanligt min egen väg och hamnade i en klass med bara killar.
Där träffade jag Simon, någon som det blev mycket galet med.
Första gångerna man umgicks, galna fester, mediterande bland elgrejerna, Tarélugnt och såklart Glenn.
Haha jaa de e nog bara jag och simon som fattar;)
Nejmen hur sjukt kul har vi inte haft då?
Tänker fortfarande på alla gånger vi spelade audiosurf med rihannas Rockstar 101.

Någonstans där i början av gymnasiet träffade jag ochså Hanna.
Som av en slump genom min bror.
Vi kom genast överrens, första gången vi umgicks var samma dag vi hade träffats första gången, kommer ihåg att min bror skulle gå och lägga sig tidigt och jag och hon satt uppe och pratade till långt in på morgonen om allt och inget.
Jag brukar annars ha otroligt svårt att lita på folk men det bara sa KLICK!
Från och med den dagen blev det en himla massa äventyr, fyllekvällar, mitt i natten körande, gråtande, bråkande med alla, umgås med fel folk och mer skratt än man någonsin kan ana.
En av de bästa kvällarna var juldagen för något år sedan då vi båda gick i pyjamas mitt i natten och sjöng Abba mitt i skogen halkandes på dåliga och håliga skor.
Ler fortfarande av bara minnet!

Det var ochså under den tiden jag lärde känna mitt nuvarande hjärta Stefan.
Därför vill jag bara tacka alla mina underbara vänner, vilka roliga tider vi har haft!
Vilka minnen och vilka erfarenheter!

Nu är skolan och gymnasiet slut!
Alla flyttar ihop med sina respektive eller själva och beger sig mot olika städer.
Endast några få är kvar, endast några få har jag kvar kontakten med.
Mina fina barndomsvänner Annie och Linda ser jag alldeles för lite och någonstans långt inne så vet man att det aldrig kommer bli som det var innan.
Det är så otroligt sorgligt att tänka på att ögonen tåras.

Därför vill jag bara säga till er alla där ute, ta vara på era vänner och tiden i skolan.
Det är den bästa tiden ni kommer att ha.

Ibland skrämmer det mig, jag känner det som att jag har vuxit upp helt och hållet.
Jag är sambo, har jobb, har hand om allt hushållsjobb såsom städning, handlade, lagande av mat och disk o likande.

Ibland önskar man att det var som när man var liten, jag sov alltid med min fina kijse Nisse bredvid mig på huvudkudden, när man hade mardrömmar kröp man upp mellan sina föräldrar och de sa alltid att allting ska bli bra.
På dagarna lekte man med sina vänner och det största problemet man hade var hos vem man skulle leka.
Tänk att få tillbaka EN sån dag, en enda..

Så här kommer en bildbomb till minne av er alla!


Vårat stora tjejgäng, supergammalbild;)


Jojjo och jag festar loss på musikalfesten;)


Jojjo, jag, tutti o julia!


Jag och Linda när vi gick i sjuan;)


Simon mediterar;)


Jojjo, Kajsa, Tutti och Marie


Annie och Jag när vi var i Kroatien när vi gick i femman


Kajsa, Tutti o Jojjo på musikalträning


Marie, Kajsa, Jag och Julia på mer musikalträning!


Linda, Annie och jag påväg hem från kristianstad;)


Annie och jag med Nisse i knäet, inte alls gamla


Tutti när vi flippade på en idrottslektion i nian;)


Annie och jag och bakom kameran sitter Linda, vi firade min 17årsdag på kinan i ofm:)


Jag, Tutti, Kajsa och Jojjo på nyår för tre år sedan


Linda och jag typ supersmå;)


Hoppa studsmatta;) Bilder från vår första tjejkväll


Lite av det vi tjockade i oss;)


Jag och Kajsa poserar till Julias bildprojekt;)


Jag och Jojjo superkaxiga när vi hade plojbild i skolan i nian;)


jag och Jojjo på bild i nian;)


Marie, jag och kajsa innan en lektion, älskade min hårfärg!


Återigen vi sju tjejer!




Kreativitétspoäng, eller JA!


Simon och jag på balen i våras:)


Linda, jag och Annie under högavångstiden;)
Tuffa var vi ;D


Som sagt, tuffa var vi;)


Tutti och jag, supersöt bild;)


Hanna och jag, nyår för två år sedan;)


Musikalen


Jag var en ond fe, det har ni svårt o tänka er va;)


nyår detta året, jag, hanna och niklas


cpebild, jag, hanna och mange


avslutar med en bild på min fina:)



Kommentarer

Lämna din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

What do you need to say?:

Trackback
RSS 2.0