Dag 09 – Min tro

Så fortsätter vi!

Min tro är nog inte särskillt innanför normerna.
Jag tror absolut på någon högre makt, jag tror ochså på ödet, men däremot så tror jag på att man kan styra över sitt eget öde genom valen man gör i livet.

Men en gud?
Nej verkligen inte!
Visst jag är döpt, har konfirmerat mig och sånt blah blah men min tro har ändrats.
Alla dessa gudssaker gjorde man igentligen inte av fri vilja även om jag inte kommer från en superreligiös familj.

Numera håller jag mig gärna borta från allt som heter kyrka, biblar och liknande.
Jag menar, Jesus har säkerligen funnits men han har aldrig återuppstått igen.
Det är helt omöjligt.
Och Josef och Maria?
Vilka Pussies som stod och såg på medans Jesus plågades till döds.
Vilken normal förälder som helst hade gjort allt för att stoppa det.
Ingen hade stått och bara tittat på såvida man inte är väldigt sadistisk och hatisk av sig.

Anyways, åter till tron.
Jag tror på att allt lidande, fattigdom och svält som finns här i världen aldrig kommer att sluta.
Det kommer bara fortsätta och bli värre och värre då människan är en väldigt självisk ras.
Hur sorligt det än är så tror jag att allt kommer dö ut och sedan kommer en ny livsras ta form.
Kanske människan?
Vem vet?


Kommentarer

Lämna din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

What do you need to say?:

Trackback
RSS 2.0